De ce am scris acest ghid?
Regulile de marketing pe internet sunt intr-o continua schimbare, pt a putea face fata concurentei trebuie sa ai o baza solida, sa actionezi independent si cel mai important sa fi creativ iar motivul pt care am scris acest ghid este pt a te pregati, in cazul in care decizi sa incepi o afacere pe internet, mental intr-o industrie unde trebuie sa fi foarte agresiv pentru a putea iesi in evidenta si pt a-ti creea o piata proprie.
Exista o multime de tutoriale pe internet, de ghiduri de marketing de unde poti selecta informatii utile dar am simtit ca ceva lipseste din acestea, inca de la inceput ai nevoie de o strategie/tactica sanatoasa si inteligent creata, chiar daca nu esti un profesionist, trebuie sa dai acesta senzatie.
Pentru cine am scris acest ghid?
Acest ghid l-am scris pt cei care sunt la primul contact cu marketingul online, antreprenori neexperimentaţi, proprietarii de afaceri mici, candidati de marketing de nivel mediu si incepator. Doresc ca dupa ce acest ghid a fost citit de la un capat la altul anterprenorul sa fie increzator despre strategia lui de marketing. Acestea ar fi urmatoarele reguli ce fac diferenta pe piata de marketing, succesul pe piata nu este garantat chiar daca ne ghidam dupa aceste reguli de marketing dar cu siguranta daca le ignoram sansele de reusita sunt foarte mici.
Studiul de piata este prima regula de marketing online, ca si in alte genuri de marketing. Cercetarea sau studiul de piata nu insemna neaparat angajarea unei firme de marketing pt a realiza sondajul, poate sa fie si un sondaj facut in strada, in cercul de prieteni (nu e cel mai recomandat), pe o retea de socializare, etc. Idea de baza este ca cercetarea pietei va ajuta sa stabiliti daca clienti d-voastra au nevoie de serviciul/produsul ce acerea d-voastra il poate oferii si zona in care ii puteti gasi.
2 Piata tinta
A doua intrebare pe care un antreprenor trebuie sa si-o puna este:"Care este piata tinta?"Foarte multa lume, in momentul ca care isi lanseaza o afacere online, nu au o piata tinta, se adreseaza tuturor iar acest lucru poate duce la o risipa energie si resurse. Cel mai usor lucru este sa iti pui cateva intrebari simple si pe baza raspunsurilor iti poti gasi o parte din piata tinta: "Tinta este femeie sau barbat?", "Care este categoria de varsta ?" , "Cu ce se ocupa?", "Ce salar au?", "Ce hobby_uri/obiceiuri au", "Ce ii motiveaza?", etc.
Chiar daca acest lucru poate parea un pic excesiv si chiar daca nu toate aceste intrebari se potrivesc cu produsul/serviciul d-voastra, odata ce o sa fiti capabili sa raspundeti la aceste intrebari o aveti o imagine clara/detaliata despre fiecare persoana sau grup de persoane in parte si o sa aveti capacitatea de a creea campanii puternice si orientate catre client.
3 Analizarea concurentei
Intodeauna analizati ceea ce face concurenta d-voastra, recomandarea mea este sa nu o copiati dar ideile bune merita studiate, incercati sa luati din cota lor de piata si incercati sa va folositi de esecurile lor pentru a va creste cota.
Va trebui sa aveti mare grija unde va promovati afacerea, tentatia e mare sa o faceti intr-o zona in care lipseste concurenta, acest lucru este riscant, este posibil ca in acele locuri sa nu va gasiti piata tinta si prin urmare sa dati gres. Un bun exemplu este in Cluj-Napoca, str Clinicilor, daca o persoana cauta o clinica privata este foarte posibil sa merga acolo, stiind ca acolo sigur va gasi ceea ce cauta, chiar daca concurenta e mare, o buna promovare, o buna pozitionare, o reclama luminoasa, etc poate face diferenta. Aceste strategii de marketing sunt valabile si pt marketingul online.
4 Descopera-ti punctele forte si axeazate pe acestea
Fi original dar ai grija ca anumite aspecte ale maketingului sunt universale. Este inutil sa vinzi cea mai ieftina pizza daca o livrezi rece. Incearca sa vinzi accesorii, in acest fel poti vinde produsul/serviciul de baza la un pret competititv iar diferenta de profit sa o scoti din vanzarea de produse/servicii complementare.
5 Personalizeaza-ti brandul
Brandul d-voastra este promisiunea pe care o faceti catre client, este numele, simbolul cu care va indentificati in fata clientului. Tratati cu mare atentie bradul, fiecare modificare facuta unui brand, chiar si culorile acestuia, poate insemna ca d-voastra nu sunteti sigur de ceea ce faceti iar asta poate scadea increderea lor in brand.
Aveti grija cu ce produse asociati brandul d-voastra, a-ti vrea sa cumparati produse alimentare de la un producator cunoscut pt sapunul produs? Oare se gasesc urme de sapun in sandwich_urile facute de acestea? Chiar daca este imposibil ca asa ceva se sa intample intr-o tara dezvoltata economic, acest gen de intrebari apar inevitabil in subconstient.
Aceasta a fost introducerea mea in marketing online pt incepatori, imi cer scuze pt eventuale greseli gramaticale, astept comentarile d-voastra chiar daca sunt pozitive sau negative :)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu