marți, 13 ianuarie 2015

Marketing vs inovatie

   Anul trecut am auzit o mulțime de oameni, în special mass-media,  se plângeau de lipsa de inovatia in domeniul hytech. Destul de des am auzit de la oameni ca nu a existat nimic sa rupa gura targului, ceva cu adevarat invovator. In zilele noastre putem defini inovația în mai multe moduri diferite în care chiar si o simpla imbunatatire poate fi ceva cu adevarat inovator. Eu cred că este cu adevarat important să subliniem faptul ca ceva cu adevarat inovator nu apare lunar sau anual ci apare in mod ciclic. In momentul de fata incercam reinventarea a doua categorii primare, smartphoneul si tableta si totodata incercam redefinirea rolului uni calculator personal, cum arata, ce face, care este rolul lui in viata noastra.


    Un produs inovator va esua cu siguranta daca nu poate fi comercializat, de aceea am impresia ca importanta unui marketing eficient este neglijata. Oamenii din industrie au impresia ca un produs inovator in mod automat isi va face loc pe piata. Oamenii trebuie sa inteleaga ca de la cele mai simple inovatii pana la cel mai invotator produs, pentru a putea fi asimilat de piata, are nevoie de o politica de marketing eficienta.

                  Cele mai mari promotii le gasiti aici: http://ofertasipromotii.blogspot.ro

    In present ne aflam intr-un cliclu ce ne permite, relativ simplu, sa distingem castigatorii de perdanti si de a judeca nu doar produsul ci si ideea de marketing ce sta in spatele acestuia. Exista riscul ca produse excelente, produse de calitate sa nu ajunga pe piata datorita unui marketing slab si in acelasi timp, produse de o calitate mult inferioara sa ne invadeze piata datorita unei politici de marketing bine gandita.


    Motivul pentru care ne aflam in acest ciclu este datorat pietei, in acest moment piata este una matura iar o piata matura se manifesta foarte diferit fata de una un curs de maturizare. O piata matura este mult mai receptiva la politica de marketing pe cand o piata in curs de maturizare va cauta intodeauna inovatia.

    Segmentul “Early adopters” este un segment foarte important pentru fiecare companie iar companiile trebuie sa inteleaga ca lucrurile apreciate astazi de ei pot deveni in timp gerenatoare de vanzari in masa. Early adopters se bazeaza foarte mult pe invovatie, ei apreciaza in mod personal factorul WOW, lucrurile pe care nimeni altcineva nu leare și ei sunt intotdeauna primii ce si le insusesc. Cu toate acestea segemntul masa ramane cel mai echilibrat si chiar daca nu intelege intotdeauna de ce noul gadget este uitil, segmentul masa este semnificativ mai mare, ceea ce face ca tranzitia de la early adopters la segmental masa sa fie cheia fundamentală pentru succesul unui produs.

2 comentarii:

  1. Interesant articol si original, nu am privit niciodata inovatia si marketingul din acest punct de vedere, asteptam noi articole.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, fara o politica de marketing adecvata si fara multa publicitate nu rezolvi nimic.

    RăspundețiȘtergere