duminică, 19 ianuarie 2014

Principalele roluri ale publicităţii în activitatea de marketing

   Am decis sa mai scriu un articol pe blog referitor la Publicitate si rolul acesteia in activitatea de marketing, de acesta data ma voi concentra strict la principalele roluri, roluri ce fac publicitatea un bussiness de succes.
   Este necesar să înţelegem rolul şi locul publicităţii în marketing şi doar atunci putem înţelege cu adevărat publicitatea ca afacere.

1) Rolul publicităţii în Mixul de Marketing:

    Mixul de Marketing prin cele patru „p” are rolul de a concepe, a promova, poziţiona şi de a distribui idei, servicii sau bunuri. Gradul de importanţă acordat fiecareia din aceste componente este o decizie pe care o ia fiecare firmă în parte şi poate să difere de la produs la produs în funcţie de stategia de marketing.
    Promovarea, vânzarea şi poziţionarea pe piaţă a unui produs depinde în cea mai mare măsură de publicitate alături de preţul şi caracteristicile acestuia. Strategia de promovare este determinată de strategia de marketing şi este afectată de politicile de produs, piaţă, preţ.

2) Rolul publicităţii în segmentarea, diferenţierea şi poziţionarea unui produs:

    Segmentare este numit procesul prin care zona în care activează un anumit produs este împărţită în mai multe subzone mult mai apropiate de nevoile consumatorilor şi le transmite mesaje mult mai apropiate de caracteristicile fiecăruia.

Ex: Segmentul copii: Predominarea reclamelor pentru copii în weekend la ore matinale.

    Diferenţierea produselor pe piaţă este o sarcină care revine publicităţii, ea are rolul de a diferenţia produse cu aceleaşi caracteristici, publicitatea creează de multe ori o diferenţiere între produse care pot fi: diferenţe pe bază de funcţionalitate adică diferenţe materiale sau diferenţe imateriale, care se regăsesc doar în mintea consumatorului.

Ex: Citroen Jumper cu Peugeot Boxer două maşini identice cu toate acestea în mintea omului s-au creat diferenţe mult mai mari decât sigla de pe capotă.

    Prin poziţionare pe piaţă se urmăreşte întipărirea în mintea consumatorilor a brandului şi felul în care brandul este văzut: preţ, calitatea, imagine. Poziţionarea poate fi de două feluri externă şi internă: poziţionarea externă este locul unui brand pe piaţă iar cea internă reprezintă multitudinea de produse pe care un brand le deţine pe piaţă, poziţionarea internă deţine o importanţă deosebită deoarece nu se doreşte ca un produs să „fure” din vânzarea propriilor produse în loc de a lua din cota de piaţă a competiţiei.


3) Rolul publicităţii în generarea de profit:

    Publicitatea are rolul de a atrage consumatorii spre un produs şi ai determina să îl cumpere, acest lucru este generator de profit prin trei căi: creşterea vânzărilor, în unele cazuri se creează o producţie în cantităţi mai mari pentru acel produs ceea ce aduce după sine o scădere a costului de producţie pentru acel produs şi „loializarea consumatorului”, acest fenomen apare în momentul în care un consumator foloseşte în mod repetat acelaşi produs acest lucru oferind posibilitatea de a creşte preţul fară frica de al pierde asftel mărindu-şi profiturile.


    Publicitatea creează o legatură între consumator şi imaginea unui produs astfel el se regăseşte în anumite situaţii ceea ce îi oferă un sentiment familiar, de siguranţ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu