joi, 16 octombrie 2014
Atitudinea consumatorilor faţă de publicitate
Atitudinea consumatorilor faţă de publicitatea TV la produsele se înscrie înainte de toate într-o reflecţie generală asupra comportamentului consumatorului.
Consumatorii pot avea şi o atitudine faţă de marcă, nu doar un produs. Atitudinea consumatorului faţă de marcă se analizează în funcţie de context, nu în mod general. În cazul unor mărci noi sau necunoscute, scopul reclamei tv este de a forma atitudinea faţă de ea. Pentru mărci deja cunoscute, scopul publicitaţii este de a menţine atitudinea favorabilă din momentul respectiv. În cazul în care există mărci faţă de care consumatorul manifestă o atitudine neutră sau nefavorabilă, se urmăreşte îmbunătăţirea acestei atitudini.
Factorii care detemină atitudinea consumatorilor nu se referă doar la necesităţile fizice (hrană, adăpost, îmbrăcăminte) şi nu depind în exclusivitate de puterea sa de cumpărare (preţ, venit). Cele mai multe teorii consideră atitudinea consumatorului ca fiind o funcţie determinată de factori socio-culturali şi de trăsături personale. Dintre factorii socio-culturali cu cea mai mare influenţă asupra atitudinii consumatorului şi respectiv în elaborarea strategiei de marketing, se disting cultura, clasa şi poziţia socială, comportamentul familial şi grupul de referinţă.
O atitudine pozitivă faţă de publicitatea tv a unei marci anume ajută la formarea unei atitudini pozitive faţă de marca respectivă şi poate avea ca efect cumpărarea autoturismului. Este destul de dificil de precizat care sunt spoturile publicitare cu cea mai mare influenţă asupra formării atitudinii consumatorului. Schimbarea anumitor atitudini ale consumatorului datorită unor alţi factori externi poate duce şi la schimbarea atitudinii faţă de produs sau marcă. Acest lucru se poate realiza şi cu ajutorul reclamelor.
Atitudinea consumatorului faţă de publicitate este influenţată în aceeaşi măsură şi de trăsăturile personale, importante fiind vârsta şi etapa din ciclul de viaţă, situaţia economică a persoanei, ocupaţia şi educaţia, motivaţia, percepţia, personalitatea.
Încercarea de schimbare a atitudinii consumatorului poartă denumirea de persuasiune; şi este un proces prin intermediul căruia spotul poate convinge consumatorul să işi schimbe atitudinea. Aici trebuie să intervină specialişti şi din domeniul marketingului şi din creaţie şi publicitate în general.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu